MARCH 2023:
Since 2022 i have been working intensely on new works relating to drawing, hand drawn animation video and painting.
Focal points are: nature, garden cities, dormitory cities, memory and how to depict memory loss in the medium of drawing.
I am working from memory and from archival material as well as photo album photography.
Title: " Archive of Two Cities" (year: 2022)
detail photo
detail photo
I udstillingen “Grænse” møder man tre værker, hvis fortællinger er indvævet i året 2020.
Måske var året 2020 som en boble af tid og begivenheder, usædvanligt som det var som pandemiens første år. Værkerne tager afsæt i tidslighedens bøjelighed og erfarede elasticitet. Den fortløbende eller den cirkulært gentagne tid, kalenderåret, fremtidsforestillingen eller dagdrømmens bløde ekspansion, afbrydes i det personlige livs variant altid i sidste ende af en grænse. Fordi der for et menneske kommer et punkt hvor livet stopper og tiden stopper.
3 værker med titlerne “En Dag”, “En Måned ” og “Et År” tager bl.a. afsæt i familiefotografiet og personligt erfarede begivenheder fra året 2020, som viser sig at være en slags “russiske dukker” af tidslighed.
I “En dag” (collageserie/digital print) gennemleves etdøgn i et fremtidshavelandskab, hvor kommunikations-teknologi vokser som en ny digital natur blandt personer i forskellige aldre. I natte-timerne lytter en kvinde efter signaler fra det ydre rum v.h.a. en gammel fjernsynsantenne. Værket er inspireret af forfatteren Virginia Woolfs roman “Bølgerne”, hvor en gruppe venners livslange følgeskab med hinanden rammesættes af en enkelt dag, hvor solen står op og passerer på himlen og går ned.
"En Måned”(værksserie af collage, tekst og lyd. Materialer: Sort fotokarton, familiefoto-prints, tegning, tekst/ lydfil)er en personlig beretning om kvinden Truus. Under gåture i hendes kvarter i det vestlige Amsterdam, “Havebyerne”, ses der tilbage på hendes liv og kvarteret hun boede i i Amsterdam Nieuw West,kaldet "Havebyerne". Teksten/ lydfilen fortæller om hendes sygdomstid med alzheimers og hendes afsked med de mennesker hun har elsket.
“Et år”, (enkeltværk/ håndklippet collage) viser en “Corona have” skabt gennem et helt år. Haven har hække og buskads, men er samtidig pandemiens have af virusvækster og undtagelsestilstand. Billedet er bearbejdet gennem et år, og har som en rigtig have passeret gennem vækst-sæsoner, og er tilpasset gennem månederne. Kunstnerens gentagne arbejde med at tegne områder op, klæbe udklip og papir op, og viske ud, er som aflejringer af tid, der er nedlagt i collagen.
“Grænseværkerne” er skabt til udstillingen i Portnerboligen ved Sophienholm, med tanke på, at den lille udstillingsbygning i sig selv markerer en grænse. - Grænsen mellem Sophienholm Park og de øvrige grønne omgivelser.
BIO: KIRSTEN OTZEN KECK
Billedkunstner, uddannet ved Gerrit Rietveld Academie, Amsterdam, Holland (1993-98) har udstillet i ind- og udland, bl.a Macro Testaccio – La Pelanda, Museum for Contemporary Art, Rom, Udstillingssted Sydhavn Station, Overgaden Institut for Samtidskunst, Esbjerg Kunstmuseum, Århus Kunstbygning, Møstings Hus, Kunstpakhuset i Ikast, Huset i Asnæs, Dakar Biennial / Off Dakar Biennial, Senegal, Holstebro Kunstmuseum/ Holstebro Musikteater. Hun har deltaget i artist residencies bl.a. AIR3331/ Arts Chiyoda Tokyo og Danske Institut I Rom og i Athen, og modtaget arbejdslegater og præmiering fra Statens Kunstfond, samt rejselegat fra Ole Haslunds Kunstnerfond.
Kirsten Otzen Keck har siden 2001 arbejdet med collage i et udvidet felt, hvor der også indgår animation, tegning, installation, tekst, lyd, relief og skulptur med projekterede collagebilleder. Hendes arbejde er baseret på fotografisk materiale, der bearbejdes analogt og digitalt. Hendes værker er fortællinger, der blander det personligt erfarede, historisk materiale og fiktion.
November 2020:
Recipient of a grant from Akademiraadet
http://akademiraadet.dk/index.php?id=260
Update: as of December 2022, Pars Art Consultancy have terminated their activities and my collaboration with them therefore has stopped as well.
November 2020
Ongoing collaboration:
I have an ongoing collaboration with Danish art agency Pars since summer 2019. You can see information on those of my works with them in sections "collage" and "sculpture".
https://pars.art/kirsten-otzen-keck
Below are two examples:
"The Mobile Forum" : From body of work consisting sculpture and collage
year: 2019
collage on paper, plastc textile and prints, mounted on blind frame
measures: 134 x 174 cm
Photo From solo show at Skovhuset (DK) 2019
unique work
title: no title
year: 2015
Three collages on mdf board, print and drawing.
measures each: 100 x 160 x 3 cm
unique work
19 September- 18 October 2020:
LESS INTERNATIONAL FESTIVAL FOR CONTEMPORARY COLLAGE ART
I am invited to take part in a new collage festival in Viborg. More information can be found at: https://lessfestivalofcollage.com/
From the festivalweb site: "Set in the historic town of Viborg, Denmark,LESS festival celebrates how art can transform our visual and urban landscapes through radical art exhibitions and immersive installations. Our inaugural festival presents twelve collage artists working in print, sculpture and moving-image:"
Penny Slinger [UK/US], Sergei Sviatchenko [UK/UA], Nico Krijno [SA], Lucia Pizzani [BR/UK],
Noriko Okaku [JP/UK], K Young [UK], Donnachie & Simionato [AUS], Juliet Casella [FR], James
Springall [UK], Anna Bu Kliewer [GER/UK], DR. ME [UK], Kirsten Otzen Keck [DK].
Participating work: "One Day", which consists of 7 collages. 4 of these are shown on site in Viborg.
The work is inspired by the novel "the waves " by Virginia Woolf, in which a single day is contextualising the entire life span of a group of friends.
"One Day" is set in a surreal. sci-fi, cloudlike space, where technology for communication and image projection seems to grow into new nature. A lamp on a work table turns on, and the day begins. A group of people are stuck between destinations. In the night a young woman listens for signals with an antenna. Elsewhere people have a pick nick in the park. Light comes after darkness during the hours of a day.
The expression "one day" that signifies hopefulness or projections into the future, may indicate the double meaning of the work, as a work contemplating both the the everyday passing of time and the future time.
4 of these 7 collages were shown at Nytov / Vestergade 4 in central Viborg, see photo from site below:
December 2019:
Work on a series of metal/ collage/ light works at The Danish Art Workshops, Copenhagen.
Photos below: work in progress at the metal workshop, The Danish Art Workshops.
Work title: Six Men with Six Shadows
About the Solo show "The Mobile Forum"
Press:
https://kunsten.nu/artguide/calendar/kirsten-otzen-keck-det-mobile-forum/
Interview Annette Lindroos, curator:
Recommended:
https://kunsten.nu/journal/det-skal-du-se-uge-33-2/
Solo Show at Skovhuset 17.08- 23.10. 2019
"The Mobile Forum"
supported by Grosserer L. F. Foghts Fond and The Danish Art Workshops
Photographic material I have recorded during my recent residencies and travels in Japan make up an important part of the new works for the solo show.
Summer 2019:
Collaboration with Pars
I have been invited to collaborate with the online art platform Pars-
Check out my work- collage and sculpture - at https://pars.art/
I am invited to participate in the group exhibition "collage" at Huset i Asnæs, Asnæs (DK)
June - July 2019:
Currently in a 2 months residence at the
Danish Art Work Shops in Copenhagen.
Currently working at the metal workshop and in the studio creating new sculpture alongside with collage work for upcoming solo- show at Skovhuset 17.08- 23.10.2019.
The residency makes it possible to create entirely new sculptural work in metal due to access to metal (and wood) workshops and assistance. I am working on 10 new sculptures in which I aim at working experimentally with the material, metal, itself in close reference to my collages.
Also, the large studio, provides ample possibility to work on the new pieces
together with all the collage works that I have worked on for the past 9-10 months, and allowing for an "organic" process, in which relationships between collage work and sculpture become visible.
https://svfk.dk/project/kirsten-otzen-keck-det-mobile-forum
The large studio at the workshops is a perfect place to work on many art works together for an "organic" creative process.
plasma cutting parts in 3mm steel plate for a sculpture.
In the metal workshop: various shaped 3 mm steel plate bases for metal structures in iron rod of various thickness.
October- November 2018:
Residency at Air 3331, 3331 Arts Chiyoda's
residence program, Tokyo, Japan
and with Art Space Yosuga, Kyoto, Japan.
https://residence.3331.jp/en/artists/004494.html
My studio space at Air 3331, Tokyo, Japan:
Sculptural model on a table, used for work on new photographs and collages
The residencies as well as travelling in Japan, was made possible due to a travel
grant from Ole Haslunds Kunstnerfond.
May 2018:
Shortlisted for Athens Photo Festival
photo series "The Mobile Forum" (14 photographs)
December 2017:
Travel Grant 2017 awarded from
Ole Haslunds Artist Foundation
(Ole Haslunds Kunstnerfond)
Tildelt Ole Haslunds Kunsterfonds Rejselegat, 2017
Bestyrelsen har motiveret tildelingen som følger:
Billedkunstneren Kirsten Otzen Keck er uddannet på Gerrit Rietveld Academie i 1998.
Kirsten Otzen Keck har siden 1999 med udstilingen Efter Lukketid- en gadesoap, Rum 46,
Århus, haft en række soloudstillinger gennem årene og her senest Krystalkuglen 1949, på Udstilingsstedet Sydhavn Station og Kunstpakhuset I Ikast I 2015.
Hun har også medvirket I en lang række gruppeudstilinger som f.eks. Stafet I Esbjerg Kunstmuseum, 2004-05, Face a Face, Odd fellow Palæet, København/ Off Dak’art Biennalen, Dakar, Senegal I 2010 og About. Blank, Macro Testaccio- La Pelanda, Museo D’arte Contemporanea Roma, Rom, Italien I 2016-17.
I en kunstanmeldelse skriver Trine Ross; “Der er grænser, som det er næsten umuligt at trække, og som derfor er så vigtige at holde godt øje med. En af dem løber et sted mellem den fællesskabsfølelse, som alle mennesker har brug for at føle, og den slags massespykoser, som verdenshistorien kun er alt for rig på.”
Det er denne slags uklare grænsedragninger som Kirsten Otzen Keck bliver tiltrukket af og gerne vil undersøge som f.eks. I udstillingen Selvbevægelser I Massebevægelsen I 2008, hos Galleri Pi i København. Her satte hun fokus på en gråzone indenfor lægevidenskaben, hvor ny teknologi nogle år tidligere gjorde en rumænsk kvinde gravid ved en ægdonation, hvorefter hun fødte et friskt og sundt barn som 66- årig. Mange syntes dette var unaturligt, men hvor går grænsen for det naturlige? Det er denne slags dilemmaer, som tiltrækker Kirsten Otzen Keck’s opmærksomhed og som hendes værker kredser om. Det er det kollektive menneskes erindringer via billeder, personlige historier og fælles virkelighedopfattelser, der udmønter sig I en ide’om en “fælles offentlig personlighed”, hvor det individuelle og det kollektive overlapper, blandes og afføder hinanden.
Kirsten Otzen Keck arbejder hovedsaglig med animationsvideo, collage og installation.
Hun har vist en original måde at bruge collageformen, både som store værker på væggen eller i det offentlige rum som en slags billboard skulpturer, som f.eks. Foran Malmõs Centralstation under Malmõ Festivallen I 2013, eller som på Skovsnogen Artspace, Kibæk I Vestjylland I 2012.
Men også som animator er hendes indsats betydelig med en original og dristig måde ved igen at bruge collagen som udgangspunkt for formidlingen af hendes budskab.
For dette personlige og eksperimentelle arbejde tildeles Kirsten Otzen Keck Ole Haslunds Rejselegat 2017.
http://olehaslundskunstnerfond.dk/legatet/
http://olehaslundskunstnerfond.dk/arets-modtagere-2017/arets-modtagere-med-motivation-2017/
https://kunsten.nu/journal/kunstnere-modtager-legater-ole-haslunds-kunstnerfond/
http://kopenhagen.dk/magasin/magazine-single/article/ole-haslunds-kunstnerfond-har-uddelt-legater/
The animation video "The Idea of you" is
invited for screening at the
Meetings Festival- Video and Performance
by ET4U- Contemporary Art projects - Mid &
West Jutland, 2017
The animation was created in 2010 in connection
with collaborative residencies in Senegal and
Copenhagen, and reworked to it's final version in
2011.
http://www.et4u.dk/fileadmin/Billeder/MEETINGS/2017/program_2017_web_small.pdf
Participation in the exhibition About:Blank
at The Macro Testaccio - La Pelanda
Museo D'Arte Contemporanea,
Rome, Italy December 2016 / January 2017
Residency at The Danish Institute at Rome
Rome, Italy
(Sept.- Octobre 2016)
Research Residency on the usage of found and own images in contemporary collage compared to the usage of appropriated Greek imagery and sculpture in Roman Art in Antiquity.
Residency at Riddergade Air/
Viborg Kunsthal Residency,
Viborg, Denmark
Research residency, April- May 2016
https://viborgkunsthal.viborg.dk/
Residency at The Danish Institute at Athens
Athens, Greece.
November-December 2015
Research residency
Krystalkugle 1949, Begyndelse 2015,
Nulpunkt 1760”
Udstillling af Kirsten Otzen Keck på Udstillingssted Sydhavn Station
Fernisering:16 oktober kl 17- 20
åbent: to -sø kl 13-17
16.10 -1.11 2015
Plakaterne i stationens forhal har døgnåbent og kan ses t/ m 19.11.2015
Krystalkugle 1949, Begyndelse 2015, Nulpunkt 1760”
Udstillling af Kirsten Otzen Keck på Udstillingssted Sydhavn Station
Fernisering:16 oktober kl 17- 20
åbent: to -sø kl 13-17
16.10 -1.11 2015
Plakaterne i stationens forhal har døgnåbent og kan ses t/ m 13.11.2015
Sydhavn Station, Ernst Kapersvej 1
2450 Kbh SV
Hvem Fortæller Historien?
Ny udstilling på Sydhavn Station viser collageværker og lyd om krystalkugler, restaurering af samfund, valg i Athen, samtaler med turister, kortlægning i 1760 érne og 1950érne, abstrakte begreber som cirkel eller nulpunkt og om skrøbelige grænser for leverum, der hele tiden forhandles.
Kirsten Otzen Keck fortæller historier om steder, hvor hendes egne oplevelser, fakta og fiktion blandes. Hun benytter fundet materiale fra magasiner og eget materiale, og bearbejder det i analoge og digitale processer.
Kirsten Otzen Keck arbejder i et slags udvidet collagefelt, der opklipper og sammensætter elementer fra billed-historien med vekslende steder, baggrunde og materialer. I de senere år har hun bl. a. benyttet residencies og specifikke steder som en del af collagen - og et af værkserierne på udstillingen er udviklet på et residency i Athen i 2015 - hvor valgdagen, mediebilleder, historieformidling og interviews bliver sammensat til en omfattende collage i video, billede og lyd.
Udstillingen er en genopsætning af tre værkserier, der tilpasses Sydhavn Station, og vises for første gang i København.
Krystalkugle 1949
Dette værk er udstillingens udgangspunkt og det blev vist første gang på Sydhavn Station i 2013.
Man kan sige at værket har defineret den metode som har været udgangspunkt for alle de værker der vises på udstillingen.
Værket består af en collageserie og en collage-animationsskulptur, hvor der indgår magasinfotos fra efterkrigstiden. Det var en tid hvor en hel verden skulle genopbygges, og værket undersøger denne tid igennem magasinbilleder fra perioden, der alle på en eller anden måde handler om en verden der opmåles, domesticeres og skrumper ind.
Værkets udgangspunkt er et magasinbillede der afbilder to mænd, der sidder fordybet i samtale med en stor mørk glaskugle mellem sig. De to personer ses både konkret tilstede ved bordet i et ”nu”, men deres billeder reflekteres også i krystalkuglens mørke glas, som en version af dem selv i et abstrakt fremtidigt sted - et fremtidigt sted der i en genopbygningsperiode naturligvis netop må fylde meget i den almene bevidsthed.
Dette billede af fortid og fremtid projiceres endvidere ind i en slags skulpturel krystalkugle, bygget af noget så lavpraktisk som en Margretheskål. Her lukker fremtiden sig om dem, og samtalen falder på det sted hvor de befinder sig; i fremtiden for efterkrigstiden, er jo også det sted vi befinder os nu. Denne samtale er blevet til som en blanding af manuskript og improvisation i samarbejde med billedkunstner Kristine Agergaard.
Begyndelse 2015, er sammensat af fotos af opbygningen af verdenspressens scenografiske stilladser og lysopsætninger i Athen - opsat på parlamentsvalgsaftenen i januar 2015. Det var den valgaften, der gav Syriza en jordskredssejr. Disse billeder bliver klippet sammen med billeder af et pågående restaureringsarbejde af de antikke udgravninger og teatre, der tiltrækker massevis af turister hvert år. Disse turister bliver også en del af collagen, i form af optagne samtaler, hvor Kirsten har talt med forskellige turister om deres tanker om restaureringsarbejdet.
Samtalerne med de individuelle aktører i missionen med at forstå historien, og dens genformgivning og restaurering, blander sig med de professionelle aktører der prøver at forstå den historiske nutid - og håbet om restaurering af et land i krise.
Nulpunkt 1760 består af en skulptur, 2 store collager, en vægskulptur med prints og et lydværk.
Lydværket er en samtale der tager udgangspunkt i to billedkunstneres forståelse af 3 tekster, der alle forsøger at forklare metoderne for 1760´ernes opmåling af Danmark. De kommer ind på fejlkorrektion af målemetoder og triangulering. Endvidere taler de om hvor meget og hvad de husker af teksterne ud fra korttidshukommelsen - og dermed måske om systematisk opmåling overfor det enkelte menneskes utilregnelighed.
Skulpturen er en animationsskulptur, hvor en animation af trekantede udklip løber henover ophængte papelementer i skulpturen, som ledte disse collageelementer efter grænser eller steder at være. Ligeså synes gulvet med mellemrum at ”nulstille” trekanternes bevægelser og fremdrift.
Formelt set arbejdes i alle værkerne med collage som arbejdsmetode, og at flytte det flade 2D billede ud i rummet. Endvidere arbejdes der med det stumme grundmateriale som udgangspunkt-, MDF pladen, gulvet, trælisten og papiret overfor samtalen.
Baggrund:
Research udført på Det Danske Institut i Athen, som har støttet med researchophold og stipendium, januar 2015.
Udstillingen viser udvalgte værker fra udstillingen ”Krystalkugle 1949, Begyndelse 2015, Nulpunkt 1760” i Kunstpakhuset i Ikast, 2015.
Værkerne blev produktionsstøttet af Statens Kunstfond til udstillingen ””Krystalkugle 1949, Begyndelse 2015, Nulpunkt 1760” i Kunstpakhuset i Ikast, april-juni 2015.
De 15 plakater, der kan ses i stationens forhal, er sponseret af Valby Lyntryk.
Sideløbende med denne udstilling og fernisering, vil der også udstilling og fernisering på værket “uden titel” af Heidi Hove. Dette værk er en del af stationens besøg af Fiskerkonen fra gl. Strand. Hun er på besøg på stationspladsen i et år, og i løbet af den periode vil de 10 kunstnere bag Udstillingsstedet Sydhavn Station, lave skiftende udstillinger, i et stort Billboard opsat under jernbanebroen.
Coming Up:
Solo show "Crystal ball 1949, Starting Point
2015, Zero 1760" at Exhibition Space Sydhavn
Station, 16 October- 1 nov 2015
This exhibition will take it's starting point in the mobile sculpture "Crystal Ball", which was shown for the first time in the exhibition "On Time" in 2013 at Sydhavn Station. Since then it has developed into large collages, new sculptures with projections of series of collages and animation video, and soundtracks of recorded conversations.
Now "Crystal Ball" returns to Sydhavn Station and is recontextualized with existing and new collages, derived from collage elements in the other art works shown inside the exhibition space.
The exhibition will work with reorganizing and recontextualizing works and elements from the three series "Crystal ball 1949, Starting Point 2015, Zero 1760" for a new context in Sydhavn Station, along with 15 new collages as posters.
Udstillingsstedet Sydhavn Station / Exhibition Space Sydhavn Station,Ernst Kapers Vej 1, 2450 Copenhagen SV. Åben torsdag-søndag 13-17 / Open Thursday-Sunday 1-5pm. S-tog linje A, E eller Bus 3A lige til døren / Take the train, line A, E or bus 3A
Info about Exhibition Space Sydhavn Station: http://www.sydhavnstation.info/
Funding:
The 15 Poster prints to be exhibited in the hallway of the station are sponsored by Valby Lyntryk.
The works to be exhibited inside the ehibition space were produced with support from the Danish Arts Foundation for the exhibition "Crystal ball 1949, Starting Point 2015, Zero 1760" at Kunstpakhuset i Ikast (april-june 2015)
The art piece "Beginning 2015" was researched and the initial sketches and experiments were made during a stay at The Danish Institute of Athens, January 2015.
Soloshow:
"Crystal ball 1949, Starting Point 2015,
Zero 1760" at Kunstpakhuset i Ikast, (DK)
25.4.- 7.6. 2015
http://www.kunstpakhuset.dk/dk
Photos from the exhibition. photo credit: Bente Jensen
The exhibition is supported by the Danish Arts Foundation
Coming Up:
Solo exhibition at art space Kunstpakhuset i
Ikast (DK) 24.04 - 07.06- 2015
Work on projection and video sculpture, march 2015, for the upcoming exhibition
In residence at The Danish Institute of
Athens, Greece, 02- 30. January 2015
Research and experiments for upcoming solo exhibition at art space
Kunstpakhuset i Ikast (DK) 24.04 - 07.06- 2015
Series of cut-out collages projected onto paper and cut- out circular form.
Dimensions: 90 x 90 cm
Photos Kirsten have taken of archaeological sites, in particular The Dionysos Theatre, and the restoration work of these sites, along with photos of "set designs" for the press on the Greek election night 25.01. 2015, are combined with conversations with people in the street about the restoration work on the archaeological sites in the Plaka area.
http://www.diathens.gr/
Residency and grant supported by the Danish Institute of Athens
April 2014
Group exhibition at Sydhavn Station Exhibition
Space for Contemporary Art
participating artists: Ulla Hvejsel, Kristine Agergaard and Janne Schafer (J&K), Julie Boserup, Pulsk Ravn, Pernille With Madsen and Kirsten Otzen Keck.
Rune_Gade_anmeldelse_Information.pdf Review (Danish) Rune Gade in Information 25 april 2014
Hvad sådan cirka:
I perioden 22.04. - 03.05.2014 vil udstillingsstedet Sydhavn Station få vendt vrangen ud og være scene for et fælles udstillingsprojekt; en slags animeret scenografi, hvor billedkunstnerne J&K/ Kristine Agergaard og Janne Schäfer, Ulla Hvejsel, Pernille With Madsen,Julie Boserup, Pulsk Ravn og Kirsten Otzen Keck, også vender vrangen ud på hinandens praksis. I en årrække har vi jævnligt mødtes for at give kritik og feedback på hinandens færdige og ufærdige værker, men denne gang mødes vi i stedet til en slags en praksisorienteret kollegial kritik, hvor vi blander os i hinandens processer og skaber et fælles værk ud af hinandens idéer og værker.
Hvordan sådan cirka:
Udstillingsstedet Sydhavn Station består af et udstillingsrum og 15 plakatholdere i stationens forhal, hvor plakatholderneer placeret sådan, at de omkranser rummet. Udstillingen starter med, at det tomme udstillingsrum bliver affotograferet og trykt som plakater, der hænges op i plakatholderne, sådan at de korresponderer med det, der er inde i udstillingsrummet , og på den måde bliver dette rum vendt på vrangen.
Den egentlige udstilling er i forhallens plakatholdere, hvor publikum følger den indre værkproces, der finder sted og udvikler sig inde i udstillingsrummet, og som ikke er tilgængelig for publikum. Udviklingen inde i rummet affotograferes på fastlagte tidspunkter i forløbet, og trykkes herefter som plakater, der trin for trin erstatter billederne af det tomme rum. Plakaterne ændres således fremadskridende som en slags installatorisk og scenografisk filmstribe eller animation.
Tid sådan rimelig præcist:
Udstillingen påbegyndes tirsdag d. 22. april i det tomme rum, hvor alle kunstnerne medbringer værkidéer, tekster og kostumer til performances, halvt udfærdigede projekter fra atelieret, collager eller film, der mangler en afslutning, samt andet råmateriale fra de individuelle praksisser.
Afslutningen på processen og det færdige værk præsenteres på en kombineret finissering og fernisering lørdag d. 03.05. kl 16-19, hvor der bydes på drinks og kage.
Tid og Sted sådan helt sikkert:
Udstillingen kan ses i Sydhavn Stations Forhal døgnet rundt fra 22.04 - 3.5.2014
Finissage: Lørdag 3.5.2014 kl. 16-19
Udstillingen ændrer sig fremadskridende under hele perioden.
Adresse:
Udstillingsstedet Sydhavn Station
Ernst Kapers Vej 1
2450 Kbh SV
web: sydhavnstation.info
The production of this collaborative group project was supported by the Danish Arts Council
Participation in The International
Masterclass of the Danish Arts Council,
Copenhagen, October 2013
International Curators: Carolyn Christov- Bakargiev and Jens Hoffmann
Screening of Danish video at Skåne
Konstforening , Malmoe, Sweden,
Saturday 12 October 2013
at 16 - 18 o' clock
Photo from the exhibition at the Wand (credit: Ben Busch above.Photo beneath: Kirsten Otzen Keck)
Participation in the exhibition "Oracle"
at The Wand, Berlin, Germany
Art Work : "Dialogue between Two women
who are inside a Crystal Ball" (2013)
The Oracle: »What is your prophecy for the future?«
Opening: September 12, 19h
Exhibition: September 12 – October 06, 2013
The Wand, Paulstrasse 34, 10557 Berlin
Opening Hours: Thursday – Sunday, 14h – 18h
The Oracle is a research project by ƒƒ about how the future is envisioned today. By generating wishes for a utopian future or by channeling fears of a dystopian nature, the project generates an overview of reflections on today’s society. The Oracle is a collective imagining realized by its participants. Instead of the traditional and supernatural voice of a sole oracle, its power is redistributed to include a multitude of voices, with the site of reception localized at The Wand.
“What is your prophecy for the future?”
Participants (list in development): John Phillip Abbott, Michel Aniol, Nina Backman, Lisa Beck, Ada Bell, Enrico Bertelli, Magdalena Bichler, Stefan Bohnhoff, Melanie Bonajo, Amanda Brennan, Mark Briggs, Agnieszka Brzezanska, Benjamin Busch, CALL (Ida Lennartsson, Gitte Jabs, Stine Mitsaether/Easter, Sandra Poppe, Jana Schumacher, Anna Steinert, Cathrin Ulikowski), Anetta Mona Chisa & Lucia Tkacova, Catherine Chung and Faye Chiao, Sebastian Cichocki, Coco Rosie, Tammi L Coles, Juliette Déjoué, Kai Dieterich, Christina Dimitriadis/ƒƒ, Milena Dragicevic, Viviana Druga, Sophie Dupont, Mary Beth Edelson, Eve Eisenstadt, Korhan Erel, Sophie Erlund, Xenia Fink, Ali Fitzgerald, Wolfgang Ganter, Adrienne Goehler, Björn Gottstein, Gabriele Franziska Götz, Cecilie Gravesen, Mathiew Greenfield, Mariola Groener, Eva Grubinger, Guðný Guðmundsdóttir, Hulda Ros Gudnadottir and Claus Lehmann, Nilbar Gures, Constantin Hartenstein, Veronika Hauer, Risk Hazekamp, Manfred Ahriman Heinfeldner, Hesselholdt & Mejlvang, Sue Hlavenka, Sonja Hornung, Michelle Howard, J&K (Janne Schäfer and Kristine Agergaard)/ƒƒ and The Artist Kelsie, Anne E. Johnson, Renata Kaminska, Barbara Kapusta, Silke Kästner, Anna Kostreva, Linards Kulless, Anik Lazar, Julia Lazarus, Hanne Lippard, Melissa Logan, Max Lust, Mad Kate & Sadie Lune, Matthew Magee, Antje Majewski/ƒƒ, Lorena Mal, Marta Marce, Matthieu Martin, Kate McCurdy, Mary Meixner, Paula Johanna Mierzowsky and Christian Philip Berger, Kirsi Mikkola, Linda Mary Montano, Ingo Niermann, Nissa Nishikawa, Hester Oerlemans, Kirsten Otzen Keck, Kirsten Palz, Laura López Paniagua, Isabel Parkes, Luis Pedro de Castro, Kai Pfeiffer, Marcello Pisu, Barbara Piwowarska, Anne Sherwood Pundyk, Diana Puntar, Mildred Rambaud, Roseline Rannoch and Claudia Zweifel, Jen Ray/ƒƒ, Tonia Reeh, Cornelia Renz, Oliver Ressler, Jorge Rojas, Lisa Ruyter/ƒƒ, Sylvia Sadzinski, Jerry Saltz, Dennis Schep, Eva M. K. Schippers, Inez Schippers, Frauke Schmidt, Tanja Schomaker, Maria Schoof, Joshua Schreier, Kerstin Schröder, Marike Schuurman, Ulrika Segerberg, Philip Shafer, Jason Shulman, Alexander Skora, Hildegard Skowasch, Kathrin Sohn, Juliane Solmsdorf/ƒƒ, Aurin Squire, Eliza Stamps, Marie Steckbauer, Melissa Steckbauer/ƒƒ, Monica Steckbauer, Bettina Steinbrügge, Madeline Stillwelll, Stoll & Wachall, Suwanne CCtv, Ricardo Tbassrobot, Alex Tennigkeit, Mathilde ter Heijne/ƒƒ, Rosa ter Heijne, The Oracle, Samuel Thoma, Tiedeken, Betty Tompkins, Magda Tothova/ƒƒ, Jessica Vaughn, Naomi Vona, Renate Wagner, Klaus Weber, Anna Weilhartner, Annette Weisser, Melanie Jame Wolf (Savage Amusement), Huang Xiaopeng, Ella Ziegler, Paul Zopel, Sherry Zopel, Christina Zurfluh
Invitation to create a large scale collage
work in Malmoe, Sweden
Kirsten is invited to create a collage work at Posthusplatsen for the Malmøfestivalen, Malmoe, Sweden, August 2013, curated by Ceclia Sterner
The free standing collage sculpture is placed at Posthusplatsen, close to the central Station of Malmoe.
A free standing wall with collage print on both sides. The content in the two collages refer to each other and it thereby functions as a sculpture, the viewer can observe from all angles.
Dimensions: 600 x 240 cm
below: the two collages to be mounted on each side
interview Kirsten Otzen Keck Malmoe Festival 2013.pdf